woensdag 6 mei 2009

VALIES

Tijdens de open campusdagen had ik ze al vol bewondering aanschouwd, die prachtig beschilderde valiezen. Het begon al wat te kriebelen om zelf tussen de verf te duiken.
Na de uitleg tijdens de lessen beeld wou ik meteen aan de slag gaan. Mijn keuze - stoel of valies - stond meteen vast. Ik verzamelde een hele hoop prentenboeken en ging op zoek naar een kleurrijke afbeelding. Het liefst wou ik een afbeelding gebruiken die ik kon laten doorlopen van de voor- naar de achterkant van de valies. Uiteindelijk heb ik gekozen voor een prent uit het boek Clown durft... Dit fijne boek is beeldrijk geschreven door Luk De Pondt en kleurrijk geïllustreerd door Guido Van Genechten. De prent waarop Clown over een touw van het huis tot aan de boom balanceert, vond ik meteen geschikt voor mijn valies. Het leuke eraan is dat ik de prent heb kunnen spreiden over de vier zijden van de valies.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten